Quiz: fantastyczne światy gier komputerowych
Moderator: RedAktorzy
- Cordeliane
- Wynalazca KNS
- Posty: 2630
- Rejestracja: ndz, 16 sie 2009 19:23
- Laris
- Psztymulec
- Posty: 916
- Rejestracja: czw, 11 gru 2008 18:25
To ja bym prosił wymienić głównych bohaterów bardzo "uczciwego" symulatora żołnierza, stworzonego przez czeskie Bohemia Interactive.
W sensie, podać proszę tytuł obu gier (bo wyszła podstawka i dodatek), oraz nazwiska głównych bohaterów (w których wcielał się gracz). ^^
W sensie, podać proszę tytuł obu gier (bo wyszła podstawka i dodatek), oraz nazwiska głównych bohaterów (w których wcielał się gracz). ^^
Najmniej pamiętam zajęcia w szkole,
bo żaden z nas się tam nie nadawał.
Awantura - Pokolenie nienawiści
bo żaden z nas się tam nie nadawał.
Awantura - Pokolenie nienawiści
- ElGeneral
- Mistrz Jedi
- Posty: 6089
- Rejestracja: pt, 09 lis 2007 18:36
- Laris
- Psztymulec
- Posty: 916
- Rejestracja: czw, 11 gru 2008 18:25
- ElGeneral
- Mistrz Jedi
- Posty: 6089
- Rejestracja: pt, 09 lis 2007 18:36
Laris, dajże spokój. Teraz zapytaj wujka Gugla...
Bohaterowie kampanii
David Armstrong - członek oddziałów amerykańskiej piechoty, początkowo zwykły żołnierz, z czasem zostaje dowódcą własnego oddziału. To właśnie on będzie pierwszą postacią którą pokieruje gracz w trybie kampanii, również najwięcej misji opisuje jego losy.
Robert Hammer - czarnoskóry dowódca czołgu, nowicjusz, początkowo również prowadzi jedynie swój pojazd, by z czasem stać się osobą dowodzącą czterema maszynami.
James Gastovski - członek oddziałów specjalnych, niemłody i doświadczony żołnierz. Przyjaciel pułkownika Blake'a. Gdy rozpoczyna się akcja gry, Gastovski jest już na emeryturze, jednak na prośbę starego druha wraca do akcji. Bardzo dobrze zna język rosyjski, co wielce przydaje mu się w ostatniej misji - bowiem właśnie nim gracz kieruje w finałowej części gry.
Sam Nichols - pilot, latający zwykle na śmigłowcach, jedynie w jednej misji zasiada za sterami samolotu A-10 Thunderbolt. Podczas wspomnianej misji zostaje zestrzelony i wzięty do niewoli przez Sowietów, ale udaje mu się uciec. Po tym już go nie spotykamy, gdyż po tym wydarzeniu odchodzi na zwolnienie.
Pierwsi trzej bohaterowie prowadzą pamiętniki, zaś Nichols pisze listy do swojej dziewczyny. Wszystkie te zapiski można poczytać między misjami, wraz z odprawą.
Pozostałe postacie
Generał Guba - zbuntowany wobec pierestrojki radziecki dowódca. Poprzez atak na archipelag Malden usiłuje zdobyć reputację, która umożliwiłaby mu odebranie władzy na Kremlu z rąk Gorbaczowa. Sprawia wrażenie człowieka szalonego, zaślepionego ambicją i ideałami, aczkolwiek niepozbawionego inteligencji i talentu strategicznego, czego świadectwem są spore sukcesy dowodzonych przez niego oddziałów.
Pułkownik Blake - głównodowodzący sił NATO na archipelagu. Jest człowiekiem spokojnym, opanowanym, rozważnym, zdającym sobie sprawę z odpowiedzialności spoczywającej na jego barkach. Przyjaciel Jamesa Gastovskiego. Nazwisko dowódcy może być nawiązaniem do filmu i serialu M*A*S*H, gdzie również pojawia się postać pułkownika Blake'a.
Slava - główny dowódca partyzantów na wyspie Everon. Pojawia się gdy spotyka go David Armstrong. Mści się na Rosjanach za śmierć żony i synka. Jest człowiekiem honorowym i rozważnym, lecz za wszelką cenę pragnącym uzyskać pomoc od amerykańskiego sojusznika. Jego nazwisko, podobnie jak u pozostałych partyzantów, prawdopodobnie wzięło się stąd, że twórcy gry pochodzą z Czech i cały ruch oporu nosi czesko brzmiące nazwiska.Slava ginie podczas jednej z akcji partyzantów.
Bohaterowie kampanii
David Armstrong - członek oddziałów amerykańskiej piechoty, początkowo zwykły żołnierz, z czasem zostaje dowódcą własnego oddziału. To właśnie on będzie pierwszą postacią którą pokieruje gracz w trybie kampanii, również najwięcej misji opisuje jego losy.
Robert Hammer - czarnoskóry dowódca czołgu, nowicjusz, początkowo również prowadzi jedynie swój pojazd, by z czasem stać się osobą dowodzącą czterema maszynami.
James Gastovski - członek oddziałów specjalnych, niemłody i doświadczony żołnierz. Przyjaciel pułkownika Blake'a. Gdy rozpoczyna się akcja gry, Gastovski jest już na emeryturze, jednak na prośbę starego druha wraca do akcji. Bardzo dobrze zna język rosyjski, co wielce przydaje mu się w ostatniej misji - bowiem właśnie nim gracz kieruje w finałowej części gry.
Sam Nichols - pilot, latający zwykle na śmigłowcach, jedynie w jednej misji zasiada za sterami samolotu A-10 Thunderbolt. Podczas wspomnianej misji zostaje zestrzelony i wzięty do niewoli przez Sowietów, ale udaje mu się uciec. Po tym już go nie spotykamy, gdyż po tym wydarzeniu odchodzi na zwolnienie.
Pierwsi trzej bohaterowie prowadzą pamiętniki, zaś Nichols pisze listy do swojej dziewczyny. Wszystkie te zapiski można poczytać między misjami, wraz z odprawą.
Pozostałe postacie
Generał Guba - zbuntowany wobec pierestrojki radziecki dowódca. Poprzez atak na archipelag Malden usiłuje zdobyć reputację, która umożliwiłaby mu odebranie władzy na Kremlu z rąk Gorbaczowa. Sprawia wrażenie człowieka szalonego, zaślepionego ambicją i ideałami, aczkolwiek niepozbawionego inteligencji i talentu strategicznego, czego świadectwem są spore sukcesy dowodzonych przez niego oddziałów.
Pułkownik Blake - głównodowodzący sił NATO na archipelagu. Jest człowiekiem spokojnym, opanowanym, rozważnym, zdającym sobie sprawę z odpowiedzialności spoczywającej na jego barkach. Przyjaciel Jamesa Gastovskiego. Nazwisko dowódcy może być nawiązaniem do filmu i serialu M*A*S*H, gdzie również pojawia się postać pułkownika Blake'a.
Slava - główny dowódca partyzantów na wyspie Everon. Pojawia się gdy spotyka go David Armstrong. Mści się na Rosjanach za śmierć żony i synka. Jest człowiekiem honorowym i rozważnym, lecz za wszelką cenę pragnącym uzyskać pomoc od amerykańskiego sojusznika. Jego nazwisko, podobnie jak u pozostałych partyzantów, prawdopodobnie wzięło się stąd, że twórcy gry pochodzą z Czech i cały ruch oporu nosi czesko brzmiące nazwiska.Slava ginie podczas jednej z akcji partyzantów.
Takie jest moje zdanie w tej materii, a oprócz tego uważam, że Kartagina powinna być zburzona.
- ElGeneral
- Mistrz Jedi
- Posty: 6089
- Rejestracja: pt, 09 lis 2007 18:36
W jednej z gier przygodowych o Sherlocku Holmesie był taki problem.
Trzeba otworzyć sejf i wypisać kombinację cyfrową. Wskazówką była kartka papieru z ciągiem następujących cyfr:
1, 1 1, 2 1, 1 2 1 1, 1 1 1 2 2 1, 3 1 2 2 1 1. .....
Proszę "otworzyć" sejf, czyli podać kolejny wyraz ciągu cyfr.
Zagadka logiczna, ale kto powiedział, że takiej nie może być?
Trzeba otworzyć sejf i wypisać kombinację cyfrową. Wskazówką była kartka papieru z ciągiem następujących cyfr:
1, 1 1, 2 1, 1 2 1 1, 1 1 1 2 2 1, 3 1 2 2 1 1. .....
Proszę "otworzyć" sejf, czyli podać kolejny wyraz ciągu cyfr.
Zagadka logiczna, ale kto powiedział, że takiej nie może być?
Takie jest moje zdanie w tej materii, a oprócz tego uważam, że Kartagina powinna być zburzona.
- ElGeneral
- Mistrz Jedi
- Posty: 6089
- Rejestracja: pt, 09 lis 2007 18:36