War... War never changes - Fallout 3 idzie.

Gry komputerowe i konsolowe, smaczne i zdrowe

Moderator: RedAktorzy

ODPOWIEDZ

Fallout 3 będzie...

...hitem na miarę poprzedników.
13
42%
...niewyobrażalną chałą.
6
19%
...przeciętniakiem.
12
39%
 
Liczba głosów: 31

DarkOne

Post autor: DarkOne »

Najczarniejszy Chaosie! Też uważam, że teraz dobrzy tekściarze zapadli w sen zimowy albo znaleźli lepszą robotę na innej planecie, ale chodzi mi rozwój całości gry, na którą składa się np MECHANIKA. Bo mam już trochę dosyć oklepanego rzutu kamery z IWD1, IWD2, BG1, BG2, Fallout i reszty.

Co do podobnych do siebie gier chodziło mi raczej o BG i IWD, czy Fallout, a Diablo nie jest cRPG, co warto zauważyć.

EDIT
To wszystko co piszę nie oznacza, że straciłem serce do starych gier, wprost przeciwnie, dla mnie nadal będą idealne pod każdym względem, bo pamiętam czasy kiedy bitmapa miasta w BG2 powalała mnie na plecy. Trzeba też zauważyć, że twórcy gier muszą trafiać nie tylko do starych wyjadaczy ale również do młodszego pokolenia, która zwraca uwagę jedynie na poziom grafiki, ilość detali itp. Oni nie potrafią cieszyć się mocnymi dialogami i ciekawą fabułą.

Awatar użytkownika
A.Mason
Baron Harkonnen
Posty: 4202
Rejestracja: śr, 08 cze 2005 20:56
Płeć: Mężczyzna

Post autor: A.Mason »

DarkOne pisze:Trzeba też zauważyć, że twórcy gier muszą trafiać nie tylko do starych wyjadaczy ale również do młodszego pokolenia, która zwraca uwagę jedynie na poziom grafiki, ilość detali itp. Oni nie potrafią cieszyć się mocnymi dialogami i ciekawą fabułą.
Ci tworcy gier sami takiego odbiorce sobie tworza, wiec jakos nie bardzo mi to pasuje jako argument.
Ja bym chcial, aby zamiast najpierw w grafike, zainwestowano wlasnie w scenariusz oraz sztuczna inteligencje.
Zabijcie mnie, bo nie pamietam, ale czy w Wiedzminie czy NWN zranieni wrogowie uciekali? Bo mam wrazenie, ze uciekali/poddawali sie jedynie ci NPCy, ktorzy mieli jakies role do odegrania...
Za to w Falloutach... :-D
1) Artykuł 54. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
2) Życie zmusza człowieka do wielu czynności dobrowolnych. Stanisław Jerzy Lec

DarkOne

Post autor: DarkOne »

A.Mason pisze: Ci tworcy gier sami takiego odbiorce sobie tworza, wiec jakos nie bardzo mi to pasuje jako argument.
Ja bym chcial, aby zamiast najpierw w grafike, zainwestowano wlasnie w scenariusz oraz sztuczna inteligencje.
Zabijcie mnie, bo nie pamietam, ale czy w Wiedzminie czy NWN zranieni wrogowie uciekali? Bo mam wrazenie, ze uciekali/poddawali sie jedynie ci NPCy, ktorzy mieli jakies role do odegrania...
Za to w Falloutach... :-D
Gdyby cRPG był jedynym gatunkiem gier to pewnie byłoby tak jak mówisz. Np shootery pełne są doskonałych modeli, o raz to lepszych silników graficznych, efektów wybuchów etc. Jak twórcy erpegów mają zachęcić młode pokolenie do sięgnięcia po ich grę z półki, jeżeli nie właśnie tą śliczną oprawą. Tutaj bardziej chodzi o odbiorcę, niż twórcę.

Awatar użytkownika
obb
Dwelf
Posty: 517
Rejestracja: sob, 12 lip 2008 21:47

Post autor: obb »

Świetne w takich dyskusjach jest to, że pisząc "stare dobre crpg" każdy ma na myśli co innego.
Głupi nie wymierają, a mądrzy nie chcą umierać. Ale każdemu pisana jest śmierć.

Awatar użytkownika
SzaryKocur
Fargi
Posty: 424
Rejestracja: czw, 23 lis 2006 01:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SzaryKocur »

obb pisze:Świetne w takich dyskusjach jest to, że pisząc "stare dobre crpg" każdy ma na myśli co innego.
Stare - czyli nie zależy mu na realistycznej grafice.
Crpg - pisząc to zamiast "rpg" daje znać, że wie co to są prawdziwe RPG, z czego można się domyślić, że ceni sobie fabułę.
Zakapturzone awatary rulez!
Wszystko co napisałem, to tylko moje prywatne zdanie.

Awatar użytkownika
A.Mason
Baron Harkonnen
Posty: 4202
Rejestracja: śr, 08 cze 2005 20:56
Płeć: Mężczyzna

Post autor: A.Mason »

obb pisze:Świetne w takich dyskusjach jest to, że pisząc "stare dobre crpg" każdy ma na myśli co innego.
Raczej patrzac na tytul watku nietrudno sie domyslic o jakie stare dobre crpg chodzi.
DarkOne pisze:Jak twórcy erpegów mają zachęcić młode pokolenie do sięgnięcia po ich grę z półki, jeżeli nie właśnie tą śliczną oprawą. Tutaj bardziej chodzi o odbiorcę, niż twórcę.
Z pewnoscia, ale zauwaz, ze tworcy gier juz od jakiegos czasu zdaja sobie sprawe, ze dzisiejsi odbiorcy to nie tylko nastolatkowie. Wydaje mi sie tez, ze na pewnym poziomie tworzenia gry grafika tak naprawde schodzi na dalszy plan, bo czesto wykorzystuje sie wtorne silniki.

Niedawno skonczylem Wiedzmina, teraz pogrywam sobie w Fable (jest w tym numerze CDA). Trudno porownywac te dwie z Falloutami, ale tak na dobra sprawe pomijajac turowosc i graficzne efekty, inteligencja przeciwnikow w najnowszych cRPG bywa zenujaco diablopodobna.
1) Artykuł 54. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
2) Życie zmusza człowieka do wielu czynności dobrowolnych. Stanisław Jerzy Lec

Awatar użytkownika
obb
Dwelf
Posty: 517
Rejestracja: sob, 12 lip 2008 21:47

Post autor: obb »

A dla mnie już Fallouty 1 i 2 to przejaw przewagi formy nad treścią oraz wtórności (Wastelanda straszni inteligenci jak widzę nie pamiętają).
Głupi nie wymierają, a mądrzy nie chcą umierać. Ale każdemu pisana jest śmierć.

Awatar użytkownika
A.Mason
Baron Harkonnen
Posty: 4202
Rejestracja: śr, 08 cze 2005 20:56
Płeć: Mężczyzna

Post autor: A.Mason »

obb pisze:A dla mnie już Fallouty 1 i 2 to przejaw przewagi formy nad treścią oraz wtórności (Wastelanda straszni inteligenci jak widzę nie pamiętają).
A co ma inteligencja do pamieci? Niektorzy mogli nie miec Commodore, wiec niewiele stracili - Fallouty rozwinely temat znacznie ciekawiej.
1) Artykuł 54. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
2) Życie zmusza człowieka do wielu czynności dobrowolnych. Stanisław Jerzy Lec

Awatar użytkownika
taki jeden tetrix
Niezamężny
Posty: 2048
Rejestracja: pt, 10 cze 2005 20:16

Post autor: taki jeden tetrix »

"Anyone who's proud of their country is either a thug or just hasn't read enough history yet" (Richard Morgan, Black Man)
"Jak ktoś chce sypiać ze skunksami, niech nie płacze, że mu dzieci śmierdzą" (Etgar Keret)

Awatar użytkownika
obb
Dwelf
Posty: 517
Rejestracja: sob, 12 lip 2008 21:47

Post autor: obb »

Bo pewnie to woda z Lourdes.
Głupi nie wymierają, a mądrzy nie chcą umierać. Ale każdemu pisana jest śmierć.

Melfka
Sepulka
Posty: 72
Rejestracja: pn, 29 sie 2005 13:41

Post autor: Melfka »

taki jeden tetrix pisze:I jakim cudem bandana poprawia Percepcję?
Przytrzymuje grzywkę, która dzięki temu nie opada na oczy.

Wiecie co? Ja już nawet na tego Fallouta nie czekam. Wcześniej myślałam, że będzie motywacja do zmiany komputera na lepszy, a teraz... Fallout 2 nowego sprzętu nie potrzebuje.

Awatar użytkownika
obb
Dwelf
Posty: 517
Rejestracja: sob, 12 lip 2008 21:47

Post autor: obb »

Melfka pisze:
taki jeden tetrix pisze:I jakim cudem bandana poprawia Percepcję?
Przytrzymuje grzywkę, która dzięki temu nie opada na oczy.
Albo uciska kości czaszki, zwiększając ciśnienie wewnątrz gałek ocznych.
Głupi nie wymierają, a mądrzy nie chcą umierać. Ale każdemu pisana jest śmierć.

Awatar użytkownika
A.Mason
Baron Harkonnen
Posty: 4202
Rejestracja: śr, 08 cze 2005 20:56
Płeć: Mężczyzna

Post autor: A.Mason »

Ja podejrzewam, ze to jest MAGICZNA BANDANA...
1) Artykuł 54. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
2) Życie zmusza człowieka do wielu czynności dobrowolnych. Stanisław Jerzy Lec

Awatar użytkownika
Sosnechristo
Mamun
Posty: 108
Rejestracja: pn, 28 sie 2006 14:50

Post autor: Sosnechristo »

Taka z Bubolitu (Bb)?

DarkOne

Post autor: DarkOne »

Fallout 3 dotarł do Polski. Udało mi się już do ukończyć. Jak wrażenia? Ano tak: czekałem na tą grę dziesięć lat, więc kiedy w końcu ją zainstalowałem i odpaliłem, autentycznie się popłakałem. Ogólnie gra pachnie Oblivionem. Na grafice ultra high wygląda świetnie. Rozpoczęcie gry i samo tworzenie postaci zostało naprawdę świetnie, pomysłowo i humorystycznie (momentami) zrobione. Moje pierwsze spotkanie Weastlandem, było niesamowite, bo w końcu "czułem" go wokół siebie i mogłem pomaszerować gdziekolwiek chciałem. Dużo roboty odwalili graficy, bo świat jest nie tylko spory ale również ładnie zrobiony, a wszystko jest utrzymane w typowym Fallout'owym klimacie (bronie, pancerze, miasta, wraki samochodów, postacie etc.). System strzelanie V.A.T.S. też został cudnie zrobiony, szczególnie w momentach strzałów krytycznych, które pozbawiają przeciwnika różnych części ciała z pięknym rozbryzgiem juchy. Oczywiście można strzelać jak w zwykłym shooterze, co jest równie ciekawe, tutaj trzeba zauważyć, że celność nie zależy tylko i wyłącznie od gracza, ale od umiejętności postaci, ewentualnych ran i stanu broni. Zabrakło mi jedynie rozbryzgiwania dziesięciu wrogów jedną serią z Miniguna.
Ogólnie klimat post apokaliptycznego świata Fallouta, został zrobiony na ocenę celującą. Jedyne czego mi zabrakło to tekst. Jest go mało, mogę nawet powiedzieć bardzo mało, w porównaniu na przykład do dwójki. Sama fabuła jest momentami nieciekawa, trzeba zagrać, żeby zrozumieć o co chodzi. Niektóre zadania poboczne (których jest o wiele mniej niż być powinno) są zrobione pomysłowo i humorystycznie, choćby quest dotyczący napromieniowania się do 200 ub 600 radów :)
Kończąc grę po dwóch dniach bez snu, nielicznymi przekąskami i sześcioma wypalonymi paczkami fajek, czułem mały niedosyt: za krótkie, zbyt oklepane i brakowało "tego czegoś" co niegdyś wciągnęło mnie w świat Fallouta na dobre kilkanaście miesięcy bez przerwy.

A jak Wy oceniacie nowego Falout'a?

ODPOWIEDZ